Dringend hulp nodig?
Dringend hulp nodig?

Dispatching

ADB Assist heeft meer dan 20 jaar ervaring in dispatching. Je kunt dan ook 24/7 op ons rekenen voor advies, depannage, reparatie, afsleping, repatriëring, … We zorgen altijd voor een professionele afhandeling bij het takelen van vrachtwagencombinaties na een panne, een ongeval of het repatriëren uit het buitenland.

Meer dan 20 jaar ervaring

Je wordt daarbij geholpen door onze eigen techniekers of streng geselecteerde en betrouwbare partners. Ondertussen verzorgt onze meertalige technische alarmcentrale alle communicatie met jou en met andere partijen zoals de verzekeringsmaatschappij, bandencentrale, hersteldienst, experts, …

Voor bedrijven, overheden en particulieren

Als onafhankelijke dispatching- en depannagespecialist werkt ADB Assist onder andere samen met verzekeringsmaatschappijen, merkengarages, transportfirma’s, bouwfirma’s met zware machines, F.A.S.T.-snelweginterventie, de politie en de brandweer. Heb je als particulier hulp nodig en heb je geen bijstandsverzekering? Ook dan helpen we je graag!

Auto’s, trucks, machines en elektrische voertuigen

Bij ADB Assist zijn we gespecialiseerd in depannage van elk type voertuig. Ontdek nu onze dienstverlening voor personenwagens, vrachtwagens, bussen en machines, en elektrische voertuigen.

Op zoek naar een partner voor dispatching?

Zoek je een ervaren partner met meertalige technische dispatchers voor 24/7 pechverhelping? Wij bieden je graag een oplossing op maat!

Hoe gaan we te werk?

Dispatching is maatwerk, maar de meeste interventies volgen deze stappen:

1. Eerste contact

Panne of ongeval? Bel, WhatsApp of mail ons. Zodra je oproep binnenkomt, gaan we aan de slag. Hebben we geen rechtstreeks contact gehad met de persoon ter plaatse? Dan contacteren we hem of haar rechtstreeks voor bijkomende informatie.

2. Hulp is onderweg

Eenmaal we exact weten waar we moeten zijn en wat er aan de hand is, sturen we onze dichtstbijzijnde technieker of gecertificeerde partner met het juiste materiaal naar je toe. Zodra hij of zij de opdracht heeft bevestigd, ontvang je een link met de verwachte aankomsttijd en veiligheidstips via sms.

3. Pechverhelping

Eenmaal ter plaatse voert onze technieker eerst een diagnose uit. Op basis daarvan worden de correcte stappen gevolgd om het voertuig te herstellen of te takelen naar de afgesproken hersteldienst.

4. Vervangvoertuig

Kan je voertuig niet hersteld worden? ADB Assist heeft een eigen vloot met vervangvoertuigen en werkt ook samen met Europcar, RentRunner, Rentacar en Trans Mobility Solutions. Doe je geen beroep op deze dienst? Dan zorgen we voor een taxi of brengen we je naar je domicilieadres. Voor vrachtwagens kunnen we ook een vervangende trekker, trailer of aanhangwagen voorzien.

5. Verdere opvolging

Ook na de pechverhelping volgen we alles verder op. Zo krijgt de opdrachtgever automatisch een overzicht toegestuurd met de nodige informatie over de interventie (tijdstippen, adressen, uitgevoerde werken, …) en verzorgen we de nodige contacten met de verzekeringsmaatschappij of het expertisebureau (tot en met de eventuele verkoop en/of recyclage van het voertuig).

ADB Assist lost logistieke en transportproblemen op. En daar zijn we erg goed in: ruim 80% van onze opdrachten wordt ter plaatse opgelost.